FANDOM

Anlamını bilmediğimiz oyun terimleri ve deyişlerinin tanımlarını burada bulabilirsiniz. Sözlük formatı şu şekildedir:

- [Türkçe terim ya da deyiş] - [Var ise: Oyun içindeki diğer eş anlamlısı] : [İngilizce karşılığı]  (  [Var ise: Orjinali aklımıza gelmediği için çağrışım ya da benzetme nedeniyle kullandığımız eş anlamlı türkçe karşılığı] ,  [Var ise: Orjinali aklımıza gelmediği için...] , [Var ise: Orjinali...] )

-- [Terim ya da deyişin tanımı ve onunla doğrudan bağlantılı bilgiler.]

İpuçları ve Rehberler ile diğer tüm yazılı paylaşım ve diyaloglarda -anlatmak istediklerimizin yeni başlayanlarca rahatça anlaşılabilmesi adına- mümkün olduğunca oyunun bize sunduğu orjinal terim[ler]i ya da halihazırda parantez içinde belirtilen en az heceli sözcüklerden birini kullanmaya çalışalım.

  • Not: Oyunun türkçe çevirilerinin ne kadar zayıf kaldığının sebeplerinden birini daha farkettim. İngilizcede 1 oyun terimine karşılık tek sözcük varken, türkçede 1 terime karşılık -farklı yerlerde farklı sözcüklerle aynı şeyi anlatarak- birden fazla karşılık ortaya çıkmış.

Sözlük ( A→Z ) Edit

- Ağaç: Tree

-- Bknz: Kule

- Alet - Maymuncuk: Lockpick (Anahtar, ...)

--

- Arena: Arena

-- Bknz: Derece

- Birlik Savaşı: Guild Battle

-- Bknz: Derece

- Cevher - Kıymetli taş - Mücevher: Gem (taş, ...). 

-- Oyundaki belirli "Challenges"(Görevler) ve "Daily Quest"ler (Günlük Görevler) için en değerli kaynak olan bu taşlardır. Nadir ve normal olmak üzere iki çeşit olup, başka bir hırsız nadir cevherinizi çalarsa onu geri alma şansınız olmayacaktır.

- Derece - Mücevherlerin toplam değeri: Delta

-- Aslında sahip olduğunuz kıymetli taşları satıp altına çevirseniz bile asla kaybolmazlar (Lakin başka bir hırsıza kaptırsanız ve geri çalmamız mümkün olmazsa, Delta'dan eksilecektir). Oyuna başladığınız andan itibaren ele geçirdiğiniz tüm kristaller, "Gem delta" ya da "Delta" da denen ve birlik sıralamasında isminizin altındaki mini kristal simgesinin hemen yanında göreceğiniz sayıyla gösterilmektedir. "Birlik Savaşı" derecesi ve "Arena" dereceleri de aynı mantıkla biraz farklı iki değişkenle hesaplanır.

-- Birlik Savaşı derecesi, savaşın başlayıp sonlandığı zamana kadar (72 saat içinde) elinize geçmiş tüm taşların değeridir (delta) ve oyuniçi birlik sayfasında (Birliğim) adınızın sağ üst tarafında görebilirsiniz. Sağ alt taraftaki değer ise toplam delta değeriniz yani oyuna başladığınız andan bugüne toplayıp, ritüellerle birleştirip sakladığınız ya da satıp altına çevirdiğiniz tüm cevherlerdir. Satılan cevherler Birlik Savaşı derecenizi etkilemez fakat çalınan cevherler bu derecenizden çıkarılır.

-- Arena derecesi, Arena Etaplarından birinin başlamasından itibaren birlikteki tüm üyelerin 10 Birlik Savaşı boyunca elde ettiği deltaların toplamıdır. Her bir arena etabı (Anahtar, Eldiven, Maske, Zirve) 10 Birlik Savaşı boyunca devam eder. Her bir Birlik Savaşı 72 saat yani 3 gün olduğu için; her arena 30 gün boyunca devam eder. İlk 3 Arena (Key, Glove, Mask) 4 etaptan oluşmaktadır. Eğer bir birlik tüm Arena Etapları'nı kazanırsa Zirve (Crown) Arenası'sın Şampiyonu olacaktır. Ne kadar çok Birlik Savaşı'ndan zaferle çıkılırsa, o Arena Etabı'nın sonunda her birlik üyesine o kadar çok özel sandık dağıtılacak. Bunların içinden gözler (orb), maymuncuklar (lockpick), sihirli öğeler (magical ingredient), kristal gözyaşları (tear) ya da iksirler (potion) çıkacak. Zirve Arenası şampiyonluğu ile dağıtılan sandıklardan kim bilir neler, ne kadar sayıda çıkacak... ヾ(o✪‿✪o)シ | (*•̀ᴗ•́*)و ̑̑

- Görevler: Challenges

-- Bknz. Cevher

- Göz: Orb (Bilye, kristal, ...)

-- 

- Gözyaşı: Crystal Tear (gözyaşı kristali, ...)

-- Ağaç geliştirmelerini yapmanız için gereken kaynak. Labirentlerden ( Maze ) ya da labirentin sonundaki sandıkta çıkan "şans çarkı" üzerinden kazanılabiliyor. Çok gözyaşı isteyen geliştirmeler için bu çarkı tear çıkıncaya kadar iki kere tekrar döndürmek isteyebilirsiniz. Özellikle anahtarınız çok azaldığında ya da hiç kalmadığında labirente girerseniz bu çarkta bolca anahtar (maymuncuk) ya da göz kazanmanız mümkün.

- Günlük Görevler: Daily Quests

-- Bknz. Cevher

- Jeton: Coin (Altın, ...)

- Kale: Castle (Kule, ...)

-- Kalenizdeki geliştirmeleri (ve Ağacınızdaki geliştirmeleri) tamamladıkça oyun deneyiminiz çok daha keyifli hale gelecektir. Kalenizi alt katlardaki belirli geliştirmeleri 4. Seviyeye getirerek büyütebilir; kalenizi büyüttükçe de yukarı katlarda gerçekleştirebileceğiniz yeni yükseltmelere ulaşabilirsiniz. Kulede belirli geliştirmeler tamamlandığında da hemen yanında bir ağaç filizlenecek ve onu gözyaşı kristalleriyle sulayarak aynı mantıkla yükseltmeleri gerçekleştirebileceksiniz.

- Kule: Dungeon (Zindan, ...)

-- Oyundaki muhtemelen en beter türkçe çeviriye maruz kalmış alan adı. En çok sinir olacağınız ve en çok sevinip coşacağınız yer de burası. Coşmaktan çok sinirlenip, öfkeyle telefonu parmağınızla tokatla başlarsanız; taht, zindan, kale ve ağaç geliştirmelerini hatırlayın: http://tr.ryokot.wikia.com/wiki/%C4%B0pu%C3%A7lar%C4%B1_ve_Rehberler#Y.C3.BCkseltmeler

- ?: ? (Topuk atlayışı, ...)

-- Hırsızın platformdan boşluğa geçerek, arka ayağının en arka ucu (topuk :)) ile yaptığı sıçrayıştır.

Also on FANDOM

Random Wiki